اخذ رتبه مشاور

چهارشنبه 29 آبان 1398 02:05 ب.ظ


 
همان گونه که می دانید شرکتهای مهندسی مشاور در سه پایه رتبه بندی می شوند و در سایت ساجات نیز این رتبه بندی انجام می شود لذا این شرکت در جهت تکمیل پرونده مشاوران در جهت اخذ رتبه از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گام برمی دارد.

یکی از فعالیت های ثبت ملاصدرا در کنار خدماتی مانند ثبت شرکت ها، ثبت اختراع، ثبت برند و … اخذ رتبه مشاور می باشد. تکمیل پرونده رتبه مشاوران یکی از امور تخصصی است که جزئیات زیادی دارد. دریافت مشاوره صحیح در این امر بسیار مهم است.

رتبه بندی پیمانکاران چیست ؟
 
رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری ، بررسی میزان توانایی شرکت ( براساس نفرات و سوابق آنها، تجربه کاری و توان مالی ) می باشد. این بررسی براساس ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می شود انجام می گیرد .

رتبه بندی شرکتها در ۱۱ رشته معرفی شده و در پایه های (۱،۲،۳،۴،۵) انجام می گیرد که پایه ۵ کمترین و ۱ بیشترین پایه است. جهت کسب رتبه بندی پایه ۵ شرکت می بایست امتیاز نفرات را که برای رشته ( رشته های) درخواستی به صورت مجزا داشته باشد که محاسبه این امتیاز براساس مدرک تحصیلی و سابقه اعضای هیات مدیره انجام می گیرد .

جهت کسب پایه چهار (۱،۲،۳،۴) شرکت می بایست امتیاز نفرات و سقف تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته و پایه و سقف توان مالی تعیین شده برای هر رشته و پایه را به صورت مجزا داشته باشد .

توضیحات بیشتر به تفصیل در فرم های پیوستی و ضوابط و آیین نامه های ارائه شده آمده است .رشته های مختلف پیمانکاری در آیین نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری شرکتها را در ۱۱ رشته مختلف رتبه بندی می کند که عبارتند از :

ساختمان
راه و ترابری
 صنعت و معدن
تاسیسات و تجهیزات
کشاورزی
 آب
مرمت آثار باستانی
 کاوش های زمینی
ارتباطات
نفت و گاز
 نیرو
موضوعات مناسب برای شركت های انفورماتیكی
 
بر اساس بند۱-۱ ماده ۱ آیین‎نامه رتبه‎بندی و احراز صلاحیت شركت‎های انفورماتیكی مصوب ۲۲/۶/۱۳۸۳ شورای عالی انفورماتیك اساسنامه شركت‎های انفورماتیكی متقاضی رتبه‎بندی و احراز صلاحیت می‎باید در ارتباط مستقیم با فعالیت‎های انفورماتیكی باشد. از این رو برای اجتناب از درج موارد غیر انفورماتیكی در اساسنامه، در زیر نمونه‎هایی از موارد قابل قبول و غیر قابل قبول، جهت مزید اطلاع به آگاهی می‎رسد.

نمونه‎هایی از عبارات قابل قبول به عنوان موضوع فعالیت‎ شركت‎های انفورماتیكی
برخی از موضوعات مناسب برای ثبت شرکته ای انفورماتیکی به شرح زیر است

مطالعه و طراحی و تحقیقات و پژوهش و مشاوره و انتقال تكنولوژی و نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری و تولید و ساخت و پشتیبانی در زمینه تجهیزات رایانه‎ای و سیستم‎های الكترونیكی و مخابراتی و اتوماسیون صنعتی و تجهیزات مهندسی پزشكی رایانه‎ای و تجهیزات ابزاردقیق رایانه‎ای
خرید و فروش و صادرات و واردات تجهیزات كامپیوتری و مخابراتی و سیستم‎های رایانه‎ای و الكترونیكی – انجام فعالیت در زمینه تجارت الكترونیك
تشكیل كلاس‎های آموزشی در زمینه رایانه در داخل و خارج ازكشور
تامین نیروی انسانی متخصص در زمینه موضوع فعالیت شركت
انجام خدمات اجرائی و عملیاتی و فنی و مهندسی در زمینه موضوع فعالیت شركت
تهیه مشخصات فنی سیستم‎های كامپیوتری
ایجاد و احداث كارخانه برای تولید كامپیوتر
نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری تجهیزات رایانه‎ای و الكترونیكی و مخابراتی و ارتباطی و سویچینگ و آنتن‎ها و كابل‎های ارتباطی مربوطه
دوربین‎های مدار بسته و سیستم‎های رایانه‎ای
تجهیزات ماهواره‎ای و سیستم‎های حفاظتی و ارتباطی
مكانیزه كردن سیستم‎های اداری و اجرای سیستم‎های مكانیزه شده
طراحی سیستم‎های مختلف رایانه‎ای
برنامه نویسی
طراحی صفحات اینترنتی
شركت در نمایشگاه‎های رایانه ای داخلی و خارجی
شركت در مناقصات و مزایدات داخلی و خارجی در زمینه موضوع فعالیت شركت
تهیه و تامین تجهیزات و قطعات یدكی رایانه‎ای و الكترونیكی و مخابراتی
اخذ و اعطای نمایندگی از شركت‎های رایانه‎ای داخلی وخارجی قطعات
ایجاد شعب و دفاتر نمایندگی در زمینه موضوع فعالیت شركت در داخل و خارج از كشور
انعقاد قراردادهای همكاری و مشاركت با شركت‎های داخلی و خارجی در زمینه موضوع فعالیت شركت
عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه موضوع فعالیت شركت
فروش خدمات مهندسی در زمینه رایانه‎ای
صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه رایانه
تولید نرم افزار
فعالیت در زمینه بانكداری الكترونیكی و اتوماسیون بانكی
ارایه خدمات اینترنتی و اینترانت
تهیه و تامین قطعات و اقلام و ملزومات و مواد مصرفی در زمینه رایانه
اجرای طرح‎های جامع فن آوری اطلاعات شامل تحلیل و طراحی و تولید و استقرار و راه اندازی و پشتیبانی راه‎كارهای مبتنی بر نرم افزار در بخش عمومی و دولتی و وزارتخانه‎ها و سازمان‎ها و شركت‎های وابسته به دولت و بخش خصوصی
تحلیل و طراحی و تولید و پشتیبانی نرم افزارهای جامع كاربردی و انجام خدمات مشاوره در زمینه‎های فناوری اطلاعات
استراتژی و معماری سازمانی و متدلوژی و اجراء و نظارت بر پروژه‎های فناوری اطلاعات و مهندسی مجدد و بهبود فرآیند و ارائه خدمات مدیریتی و مشاوره و طراحی نظام‎های مدیریتی در زمینه موضوع فعالیت شركت جهت تسهیل و افزایش كارایی سازمان‎ها
مشاوره و طراحی و اجرای سیستم‎های رایانه و پیاده ‎سازی شبكه‎های نوین رایانه‎ای و تجهیزات جانبی رایانه‎ای
طراحی و تولید و اجرای سیستم‎های امنیت شبكه و ارائه خدمات تخصصی در رابطه با شبكه‎های مبتنی بر فیبر نوری و شبكه‎های بی‎سیم و راه حل‎های ارتباط با اینترنت جهت سازمان‎ها
آموزش دوره‎های تخصصی در زمینه آی تی و آی سی تی
مشاركت با شركت‎های داخلی و خارجی تولید كننده نرم افزار و سخت افزار
خرید و فروش سهام شركت‎ها و سازمان‎های مجاز دولتی و خصوصی با موضوع فعالیت مشابه در بورس اوراق بهادار و یا خارج از آن
سرمایه گذاری و مشاركت در سایر شركت‎ها با موضوع فعالیت مشابه از طریق تعهد سهام شركت‎های جدید و یا خرید و تعهد سهام شركت‎های موجود
دریافت وام و تسهیلات مالی و اعتباری اعم از ارزی و ریالی در زمینه موضوع فعالیت شركت
انجام پروژه‎های انفورماتیكی و فن آوری اطلاعات
طراحی و ساخت و نصب و راه اندازی و تعمیرات و آموزش در زمینه كامپیوتر و سیستم‎های الكترونیكی و اینترنتی و اتوماسیون صنعتی و ‌اتوماسیون اداری و ابزار دقیق رایانه‎ای
طراحی و راه اندازی و تعمیرات سیستم‎های كامپیوتری و كنترلی
خرید و فروش كامپیوتر و لوازم جانبی آن و سیستم‎های الكترونیكی
انجام امور قراردادی و برآورد پروژه در زمینه موضوع فعالیت شركت
تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی رایانه‎ای و پزشكی رایانه‎ای
انجام خدمات فنی و طراحی در زمینه موضوع فعالیت شركت
ارائه كلیه خدمات مدیریتی از جمله آنالیز و تحلیل سیستم و طراحی سیستم و طرح‎های تكنولوژیكی در زمینه موضوع فعالیت شركت
ارائه كلیه خدمات اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش آن (ICT)
طراحی و نصب و پشتیبانی شبكه‎های كامپیوتری
صادرات و واردات تجهیزات رایانه‎ای و تهیه و تولید سیستم‎های رایانه‎ای و بسته‎های نرم افزاری
صادرات نرم افزار و خدمات مهندسی ‎ در زمینه موضوع فعالیت شركت
خرید و فروش و صادرات و واردات ماشین‎های اداری رایانه‎ای و دیجیتالی
ارایه خدمات مشاوره مدیریت و مدیریت طرح در زمینه موضوع فعالیت شركت
ارایه خدمات مشاوره مهندسی و نظارت بر طرح‎ها در زمینه موضوع فعالیت شركت
طراحی و توسعه سیستم‎های نرم افزاری و سخت افزاری
انجام مطالعات راهبردی (استراتژیك) و طرح‎های جامع
خرید و فروش و واردات و صادرات كلیه خدمات و كالاهای مجاز كامپیوتری و فناوری اطلاعات و ارتباطات – انجام خدمات برنامه‎ریزی و كنترل پروژه و خدمات مهندسی ارزش و مطالعات امكان‎سنجی و توجیه پذیری فنی و اقتصادی طرح‎های انفورماتیكی
تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری، تولید و فروش و پشتیبانی بسته های نرم افزاری
ایجاد پورتال‎های اطلاع رسانی
مشاوره و نظارت بر طرح‎های انفورماتیكی
تهیه و اجرای طرحهای جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات
طراحی و اجرا و پشتیبانی شبكه داده ها
تولید و ارایه كلیه قطعات و تجهیزات وسخت افزارهای كامپیوتری
مطالعات و برنامه ریزی راهبردی و برنامه‎ریزی كسب و كار سازمانی و طراحی و بازنگری ساختار سازمانی و مهندسی مجدد فرآیندها
مدیریت و برنامه‎ریزی تولید و تكنولوژی و مدیریت نگهداری و تعمیرات جامع و مدیریت كیفیت جامع و مدیریت بهره وری جامع و مدل‎های تعالی سازمانی و مدیریت تأمین و جذب منابع مالی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی و مدیریت ریسك و طراحی و تدوین استراتژی و بازاریابی و انجام تحقیقات بازار و مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت دانش و مدیریت زمان و مدیریت تغییر و مدیریت بحران در زمینه موضوع فعالیت شركت
 

نمونه‎هایی از عبارات غیرقابل قبول به عنوان موضوع فعالیت‎ شركت‎های انفورماتیكی
توضیح آنكه عباراتی كه به صورت عام بوده یا در زمینه‎هایی به غیر از رایانه و فن‎آوری اطلاعات و ارتباطات باشد پذیرفته نخواهد شد. بعضی از این موارد به شرح زیر است :

واردات و صادرات كلیه كالاهای تجهیزات مجاز بازرگانی
انجام كلیه امور بازرگانی
فعالیت در زمینه تأسیسات، برق، الكتریكی، الكتروتكنیك، قدرت، مكانیك، ابنیه، كشاورزی، صنعت …
خرید و فروش و صادرات و واردات ماشین‎های اداری
انجام امور خدماتی در زمینه‎هایی به جز رایانه
جملاتی كه شامل عبارت “غیر مستقیم” باشد.
 
شرایط ، مدارک اخذ و مدارک تمدید گواهی تایید صلاحیت از وزارت کار
شرایط اخذ مجوز تائید صلاحیت :
گواهی تائید صلاحیت عموماً به شرکتهای ارائه دهنده خدمات بطورمثال:خدمات پشتیبانی، حفظ و نگهداری فضای سبز،تاسیسات و … تعلق میگیرد.

درابتدا این شرکتها با توجه به موضوع ثبت شده فعالیت در روزنامه رسمی تاسیس شرکت، درخواست اخذ گواهی را به انجمن صنفی پیمانکاران ارائه میدهند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی تائید صلاحیت از وزارت کار:
۱- اصل و کپی کلیه مدارک ثبتی شرکت

۲- اصل و کپی سند مالکیت در صورت مالک بودن

۳- اصل اجاره نامه رسمی و کپی از آن در صورت مستاجر بودن

۴- تکمیل فرم بازرسی بهمراه مهر و امضای مجاز شرکت

تذکر: آدرس دفتر مرکزی شرکت نباید واحد مسکونی باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهی تائید صلاحیت:
کلیه مدارک فوق بهمراه مفاصا حساب دارائی و مفاصا بیمه تامین اجتماعی و لیست پرداختی حقوق و دستمزد پرسنل


اخذ رتبه مشاور

چهارشنبه 29 آبان 1398 02:04 ب.ظ


 
همان گونه که می دانید شرکتهای مهندسی مشاور در سه پایه رتبه بندی می شوند و در سایت ساجات نیز این رتبه بندی انجام می شود لذا این شرکت در جهت تکمیل پرونده مشاوران در جهت اخذ رتبه از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گام برمی دارد.

یکی از فعالیت های ثبت ملاصدرا در کنار خدماتی مانند ثبت شرکت ها، ثبت اختراع، ثبت برند و … اخذ رتبه مشاور می باشد. تکمیل پرونده رتبه مشاوران یکی از امور تخصصی است که جزئیات زیادی دارد. دریافت مشاوره صحیح در این امر بسیار مهم است.

رتبه بندی پیمانکاران چیست ؟
 
رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری ، بررسی میزان توانایی شرکت ( براساس نفرات و سوابق آنها، تجربه کاری و توان مالی ) می باشد. این بررسی براساس ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می شود انجام می گیرد .

رتبه بندی شرکتها در ۱۱ رشته معرفی شده و در پایه های (۱،۲،۳،۴،۵) انجام می گیرد که پایه ۵ کمترین و ۱ بیشترین پایه است. جهت کسب رتبه بندی پایه ۵ شرکت می بایست امتیاز نفرات را که برای رشته ( رشته های) درخواستی به صورت مجزا داشته باشد که محاسبه این امتیاز براساس مدرک تحصیلی و سابقه اعضای هیات مدیره انجام می گیرد .

جهت کسب پایه چهار (۱،۲،۳،۴) شرکت می بایست امتیاز نفرات و سقف تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته و پایه و سقف توان مالی تعیین شده برای هر رشته و پایه را به صورت مجزا داشته باشد .

توضیحات بیشتر به تفصیل در فرم های پیوستی و ضوابط و آیین نامه های ارائه شده آمده است .رشته های مختلف پیمانکاری در آیین نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری شرکتها را در ۱۱ رشته مختلف رتبه بندی می کند که عبارتند از :

ساختمان
راه و ترابری
 صنعت و معدن
تاسیسات و تجهیزات
کشاورزی
 آب
مرمت آثار باستانی
 کاوش های زمینی
ارتباطات
نفت و گاز
 نیرو
موضوعات مناسب برای شركت های انفورماتیكی
 
بر اساس بند۱-۱ ماده ۱ آیین‎نامه رتبه‎بندی و احراز صلاحیت شركت‎های انفورماتیكی مصوب ۲۲/۶/۱۳۸۳ شورای عالی انفورماتیك اساسنامه شركت‎های انفورماتیكی متقاضی رتبه‎بندی و احراز صلاحیت می‎باید در ارتباط مستقیم با فعالیت‎های انفورماتیكی باشد. از این رو برای اجتناب از درج موارد غیر انفورماتیكی در اساسنامه، در زیر نمونه‎هایی از موارد قابل قبول و غیر قابل قبول، جهت مزید اطلاع به آگاهی می‎رسد.

نمونه‎هایی از عبارات قابل قبول به عنوان موضوع فعالیت‎ شركت‎های انفورماتیكی
برخی از موضوعات مناسب برای ثبت شرکته ای انفورماتیکی به شرح زیر است

مطالعه و طراحی و تحقیقات و پژوهش و مشاوره و انتقال تكنولوژی و نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری و تولید و ساخت و پشتیبانی در زمینه تجهیزات رایانه‎ای و سیستم‎های الكترونیكی و مخابراتی و اتوماسیون صنعتی و تجهیزات مهندسی پزشكی رایانه‎ای و تجهیزات ابزاردقیق رایانه‎ای
خرید و فروش و صادرات و واردات تجهیزات كامپیوتری و مخابراتی و سیستم‎های رایانه‎ای و الكترونیكی – انجام فعالیت در زمینه تجارت الكترونیك
تشكیل كلاس‎های آموزشی در زمینه رایانه در داخل و خارج ازكشور
تامین نیروی انسانی متخصص در زمینه موضوع فعالیت شركت
انجام خدمات اجرائی و عملیاتی و فنی و مهندسی در زمینه موضوع فعالیت شركت
تهیه مشخصات فنی سیستم‎های كامپیوتری
ایجاد و احداث كارخانه برای تولید كامپیوتر
نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری تجهیزات رایانه‎ای و الكترونیكی و مخابراتی و ارتباطی و سویچینگ و آنتن‎ها و كابل‎های ارتباطی مربوطه
دوربین‎های مدار بسته و سیستم‎های رایانه‎ای
تجهیزات ماهواره‎ای و سیستم‎های حفاظتی و ارتباطی
مكانیزه كردن سیستم‎های اداری و اجرای سیستم‎های مكانیزه شده
طراحی سیستم‎های مختلف رایانه‎ای
برنامه نویسی
طراحی صفحات اینترنتی
شركت در نمایشگاه‎های رایانه ای داخلی و خارجی
شركت در مناقصات و مزایدات داخلی و خارجی در زمینه موضوع فعالیت شركت
تهیه و تامین تجهیزات و قطعات یدكی رایانه‎ای و الكترونیكی و مخابراتی
اخذ و اعطای نمایندگی از شركت‎های رایانه‎ای داخلی وخارجی قطعات
ایجاد شعب و دفاتر نمایندگی در زمینه موضوع فعالیت شركت در داخل و خارج از كشور
انعقاد قراردادهای همكاری و مشاركت با شركت‎های داخلی و خارجی در زمینه موضوع فعالیت شركت
عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه موضوع فعالیت شركت
فروش خدمات مهندسی در زمینه رایانه‎ای
صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه رایانه
تولید نرم افزار
فعالیت در زمینه بانكداری الكترونیكی و اتوماسیون بانكی
ارایه خدمات اینترنتی و اینترانت
تهیه و تامین قطعات و اقلام و ملزومات و مواد مصرفی در زمینه رایانه
اجرای طرح‎های جامع فن آوری اطلاعات شامل تحلیل و طراحی و تولید و استقرار و راه اندازی و پشتیبانی راه‎كارهای مبتنی بر نرم افزار در بخش عمومی و دولتی و وزارتخانه‎ها و سازمان‎ها و شركت‎های وابسته به دولت و بخش خصوصی
تحلیل و طراحی و تولید و پشتیبانی نرم افزارهای جامع كاربردی و انجام خدمات مشاوره در زمینه‎های فناوری اطلاعات
استراتژی و معماری سازمانی و متدلوژی و اجراء و نظارت بر پروژه‎های فناوری اطلاعات و مهندسی مجدد و بهبود فرآیند و ارائه خدمات مدیریتی و مشاوره و طراحی نظام‎های مدیریتی در زمینه موضوع فعالیت شركت جهت تسهیل و افزایش كارایی سازمان‎ها
مشاوره و طراحی و اجرای سیستم‎های رایانه و پیاده ‎سازی شبكه‎های نوین رایانه‎ای و تجهیزات جانبی رایانه‎ای
طراحی و تولید و اجرای سیستم‎های امنیت شبكه و ارائه خدمات تخصصی در رابطه با شبكه‎های مبتنی بر فیبر نوری و شبكه‎های بی‎سیم و راه حل‎های ارتباط با اینترنت جهت سازمان‎ها
آموزش دوره‎های تخصصی در زمینه آی تی و آی سی تی
مشاركت با شركت‎های داخلی و خارجی تولید كننده نرم افزار و سخت افزار
خرید و فروش سهام شركت‎ها و سازمان‎های مجاز دولتی و خصوصی با موضوع فعالیت مشابه در بورس اوراق بهادار و یا خارج از آن
سرمایه گذاری و مشاركت در سایر شركت‎ها با موضوع فعالیت مشابه از طریق تعهد سهام شركت‎های جدید و یا خرید و تعهد سهام شركت‎های موجود
دریافت وام و تسهیلات مالی و اعتباری اعم از ارزی و ریالی در زمینه موضوع فعالیت شركت
انجام پروژه‎های انفورماتیكی و فن آوری اطلاعات
طراحی و ساخت و نصب و راه اندازی و تعمیرات و آموزش در زمینه كامپیوتر و سیستم‎های الكترونیكی و اینترنتی و اتوماسیون صنعتی و ‌اتوماسیون اداری و ابزار دقیق رایانه‎ای
طراحی و راه اندازی و تعمیرات سیستم‎های كامپیوتری و كنترلی
خرید و فروش كامپیوتر و لوازم جانبی آن و سیستم‎های الكترونیكی
انجام امور قراردادی و برآورد پروژه در زمینه موضوع فعالیت شركت
تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی رایانه‎ای و پزشكی رایانه‎ای
انجام خدمات فنی و طراحی در زمینه موضوع فعالیت شركت
ارائه كلیه خدمات مدیریتی از جمله آنالیز و تحلیل سیستم و طراحی سیستم و طرح‎های تكنولوژیكی در زمینه موضوع فعالیت شركت
ارائه كلیه خدمات اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش آن (ICT)
طراحی و نصب و پشتیبانی شبكه‎های كامپیوتری
صادرات و واردات تجهیزات رایانه‎ای و تهیه و تولید سیستم‎های رایانه‎ای و بسته‎های نرم افزاری
صادرات نرم افزار و خدمات مهندسی ‎ در زمینه موضوع فعالیت شركت
خرید و فروش و صادرات و واردات ماشین‎های اداری رایانه‎ای و دیجیتالی
ارایه خدمات مشاوره مدیریت و مدیریت طرح در زمینه موضوع فعالیت شركت
ارایه خدمات مشاوره مهندسی و نظارت بر طرح‎ها در زمینه موضوع فعالیت شركت
طراحی و توسعه سیستم‎های نرم افزاری و سخت افزاری
انجام مطالعات راهبردی (استراتژیك) و طرح‎های جامع
خرید و فروش و واردات و صادرات كلیه خدمات و كالاهای مجاز كامپیوتری و فناوری اطلاعات و ارتباطات – انجام خدمات برنامه‎ریزی و كنترل پروژه و خدمات مهندسی ارزش و مطالعات امكان‎سنجی و توجیه پذیری فنی و اقتصادی طرح‎های انفورماتیكی
تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری، تولید و فروش و پشتیبانی بسته های نرم افزاری
ایجاد پورتال‎های اطلاع رسانی
مشاوره و نظارت بر طرح‎های انفورماتیكی
تهیه و اجرای طرحهای جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات
طراحی و اجرا و پشتیبانی شبكه داده ها
تولید و ارایه كلیه قطعات و تجهیزات وسخت افزارهای كامپیوتری
مطالعات و برنامه ریزی راهبردی و برنامه‎ریزی كسب و كار سازمانی و طراحی و بازنگری ساختار سازمانی و مهندسی مجدد فرآیندها
مدیریت و برنامه‎ریزی تولید و تكنولوژی و مدیریت نگهداری و تعمیرات جامع و مدیریت كیفیت جامع و مدیریت بهره وری جامع و مدل‎های تعالی سازمانی و مدیریت تأمین و جذب منابع مالی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی و مدیریت ریسك و طراحی و تدوین استراتژی و بازاریابی و انجام تحقیقات بازار و مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت دانش و مدیریت زمان و مدیریت تغییر و مدیریت بحران در زمینه موضوع فعالیت شركت
 

نمونه‎هایی از عبارات غیرقابل قبول به عنوان موضوع فعالیت‎ شركت‎های انفورماتیكی
توضیح آنكه عباراتی كه به صورت عام بوده یا در زمینه‎هایی به غیر از رایانه و فن‎آوری اطلاعات و ارتباطات باشد پذیرفته نخواهد شد. بعضی از این موارد به شرح زیر است :

واردات و صادرات كلیه كالاهای تجهیزات مجاز بازرگانی
انجام كلیه امور بازرگانی
فعالیت در زمینه تأسیسات، برق، الكتریكی، الكتروتكنیك، قدرت، مكانیك، ابنیه، كشاورزی، صنعت …
خرید و فروش و صادرات و واردات ماشین‎های اداری
انجام امور خدماتی در زمینه‎هایی به جز رایانه
جملاتی كه شامل عبارت “غیر مستقیم” باشد.
 
شرایط ، مدارک اخذ و مدارک تمدید گواهی تایید صلاحیت از وزارت کار
شرایط اخذ مجوز تائید صلاحیت :
گواهی تائید صلاحیت عموماً به شرکتهای ارائه دهنده خدمات بطورمثال:خدمات پشتیبانی، حفظ و نگهداری فضای سبز،تاسیسات و … تعلق میگیرد.

درابتدا این شرکتها با توجه به موضوع ثبت شده فعالیت در روزنامه رسمی تاسیس شرکت، درخواست اخذ گواهی را به انجمن صنفی پیمانکاران ارائه میدهند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی تائید صلاحیت از وزارت کار:
۱- اصل و کپی کلیه مدارک ثبتی شرکت

۲- اصل و کپی سند مالکیت در صورت مالک بودن

۳- اصل اجاره نامه رسمی و کپی از آن در صورت مستاجر بودن

۴- تکمیل فرم بازرسی بهمراه مهر و امضای مجاز شرکت

تذکر: آدرس دفتر مرکزی شرکت نباید واحد مسکونی باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهی تائید صلاحیت:
کلیه مدارک فوق بهمراه مفاصا حساب دارائی و مفاصا بیمه تامین اجتماعی و لیست پرداختی حقوق و دستمزد پرسنل


اهمیت خدمات مالی و حسابداری در چیست ؟

سه شنبه 28 آبان 1398 03:24 ب.ظ


در شرایط امروز دسترسی به اطلاعات مالی شفاف، قابل مقایسه و قابل اتكاء به منظور پاسخگویی به واحدها و سازمانهای درون سازمانی و برون سازمانی و تصمیم گیری های اقتصادی آگاهانه از ضروریت های توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی به شمار می‌رود.

از طرف دیگر صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، دولت و دیگر استفاده كنندگان برای تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری، نگهداری سهام، اعطای وام، ارزیابی عملكرد مدیران و دیگر تصمیمات اقتصادی مهم به اطلاعات مالی معتبر، مربوط و قابل فهم نیاز دارند.

موسسه بین المللی ثبت ملاصدرا این نیاز را به خوبی درک کرده است و در جهت خدمت رسانی بهتر و کامل به مشتریان خود دپارتمان مالی را تشکیل و ساماندهی کرده است.

خدمات کارگروه حسابداری و امور مالیاتی
 

برخی از خدمات کارگروه حسابداری و امور مالیاتی ثبت ملاصدرا به شرح زیر است:

انجام کلیه امور حسابداری و امور مالیاتی بدون نیاز به سیستم متمرکز حسابداری در دفتر کار شما
مشاوره مالی و مالیاتی با ممیزان بازنشسته دارایی و دفاعیه
اخذ کد کارگاهی، کد بیمه، پلمپ دفاترحسابداری
تنظیم اظهارنامه مالیاتی و عدم فعالیت
نوشتار دفاتر رسمی و حقوقی مودیان
تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی
ثبت نام ارزش افزوده، اظهارنامه ارزش افزوده، گواهی ارزش افزوده


شرکت های بدون فعالیت

سه شنبه 28 آبان 1398 02:59 ب.ظ

شرکت ها بعد از آن که به ثبت رسیدند موظف هستند تا با مراجعه به اداره دارایی پرونده مالیاتی و دفاتر قانونی خود را دریافت نمایند. این شرکت ها که  شرکت های بدون فعالیت  نام دارند هر ساله باید این دفاتر را در موعد مقرر دریافت کنند و با تکمیل آنها به اداره دارایی برای یک سری قوانین مالیاتی و دولتی تحویل دهند.

گاهی ممکن است شرکتی همه فعالیت های ثبتی را انجام دهد ولی کد اقتصادی و پرونده دارایی را دریافت نکنند و یا بعد از مدتی فعالیت به هر دلیل فعالیت خود را متوقف نمایند. شرکت هایی که به هر دلیل هیچ فعالیتی در آنها انجام نمی شود و حتی کوچکترین قرارداد و خرید و فروشی در این شرکت ها انجام نمی شود شرکت های غیر فعال یا بدون فعالیت هستند که باید در این خصوص اداره دارایی اطلاعات لازم را دریافت نماید. عدم دریافت اطلاعاتی توسط این اداره به منظور عدم ارائه دفاتر محسوب می شود و نه عدم فعالیت شرکت.

شرکت های بدون فعالیت
به همین دلیل توصیه می شود که شرکت هایی که پس از آگهی و ثبت شرکت خود اقدامی انجام نمی دهند و یا بعد از مدت زمانی مشخص قصد انجام عملیاتی را ندارند این موضوع را با نامه ای تحت عنوان نامه عدم فعالیت به اداره دارایی اطلاع رسانی کنند.
بنابراین با تشکیل شخصیت حقوقی در هر قالب تعریف شده در قانون تجارت وظایفی بر عهده شرکت ها است که باید هر ساله انجام دهند و در صورت عدم انجام این فعالیت ها موجبات جریمه مالیاتی و یا علی الراس شدن مالیات را برای خود فراهم می کنند.

در نتیجه شرکت پس از ثبت ، اولین اقدامی که باید انجام دهد این است که تشکیل پرونده مالیاتی بدهد. برای این کار باید حوزه مالیاتی خود را مشخص کند تا بتواند در پایان سال مالی تعیین شده در اساسنامه شرکت فعالیت و یا عدم فعالیت خود را به اثبات برساند.
این موضوع از آنجایی بیشتر اهمیت پیدا می کند که در زمان نهایی شدن ثبت شرکت خود اداره ثبت شرکت ها هم موضوع را از طریق نامه ای به اداره دارایی گزارش می دهد.


از این رو توجه به شرایط زیر برای تعیین فعالیت اهمیت دارد:
شرکت ها باید هر ساله در ابتدای سال یعنی در ۴ ماهه نخست سال بعد اظهارنامه مالیاتی سال قبل را به اداره مالیاتی تحویل داده باشند. بنابراین شرکت های بدون فعالیت مطابق با قانون باید اظهارنامه خود را تنظیم نمایند و به همراه دفاتر خود بصورت کاملا سفید تحویل دهند. برای این کار هم می توانید حضوری اقدام نمایید و هم از طریق پست.

دفاتر حقوقی شرکت ها شامل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل می باشند که بعد از نهایی شدن شرکت و بصورت سالیانه در اختیار شرکت ها قرار می گیرد و باید مطابق با قوانین و مقرراتی بدون خط خوردگی و با دقت و تمیز در هر روز تکمیل و در نهایت در پایان تحویل داده شود. عدم ارائه این دفاتر جریمه مالیاتی به همراه دارد یعنی مالیات بصورت علی الراس محاسبه می شود و دفاتر برای سال بعد دیگر تحویل گرفته نمی شوند و دفاتر جدید هم صادر نمی شود.

شرکت های بدون فعالیت
شرکت ها زمانی می توانند نامه عدم فعالیت را تنظیم و به اداره دارایی ارائه نمایند که واقعا هیچ فعالیتی نداشته باشند زیرا در صورت مشهود شدن این موضوع از طریق اسناد دیگر ، مثلا در زمان خرید به نام شرکت یک فاکتور هم از فروشنده کالا به اداره مالیات ارائه می شود ، باعث جریمه شرکت خواهد شد.

در نظر داشته باشید که تنها شرکت های غیر فعال دوره قبلی عدم فعالیت خود را می توانند گزارش نمایند. یعنی هر سال باید نامه عدم فعالیت سال قبل را نهایتا ارائه نمایند و دوره های قبلی شامل حال عدم فعالیت نمی شوند.

شرکت های بدون فعالیت
همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که عدم گردش مالی در سیستم یک شخصیت حقوقی به معنی عدم فعالیت تلقی نمی شود. حتی یک خرید کوچک و یا داشتن یک قرار داد بلند مدت هم می تواند به عنوان فعالیت مد نظر قرار داده شود.
نامه عدم فعالیت شرکت را نمی توان برای سال بعد تنظیم کرد.

در صورتیکه مدت زمان زیادی از عدم فعالیت شرکت بگذرد شرکت منحل خواهد شد بدون تشکیل پرونده مالیاتی و یا دارایی نمی توانید نامه عدم فعالیت تنظیم کنید.

نامه عدم فعالیت را هر بار باید تکرار کرد. یعنی اگر شرکتی چند سال فعالیت ندارد باید در هر سال برای عدم فعالیت سال قبل نامه عدم فعالیت ارسال شود.

در نتیجه اگر شرکت های غیر فعال در موعد مقرر یعنی در زمان چهار ماهه اول سال نسبت به اعلام غیر فعال بودن شرکت امتناع کنند و یا فراموش کنند و یا دفاتر پلمپ خود را به همراه اظهارنامه مالیاتی سال قبل ارسال نکنند مشمول جریمه علی الراس شدن مالیات می شوند.

شرکت های بدون فعالیت
نکته مهم این است که شرکت ها تنها به اندازه سود و دست آورد مالی که دارند هر ساله مطابق با دفاتر پلمپ و اظهارنامه مالیاتی خود مشمول پرداخت مالیات می شوند و اگر شرکتی فعالیت کم داشته باشد نیازی به پرداخت مالیات سنگین ندارد و نباید از این موضوع ترسی به دل راه داد.

اما اگر در زمان مقرر اقدام به ارائه نامه عدم فعالیت نکنید و یا دفاتر خود را از ترس مالیات زیاد ارسال نکنید این موضوع می تواند بهای سنگینی برای شما داشته باشد. مالیات علی الراس معمولا از دید صاحبین شرکت منصفانه نیست و سنگین تر محاسبه می شود.

تنطیم دفاتر پلمپ و یا ارائه اظهارنامه مالیاتی و حتی اقدامات مربوط به شرکت های غیر فعال معمولا با حساسیت زیادی دنبال می شود. بخصوص اگر شرکتی بدون دلیل چند بار اجازه دهد که مالیات او علی الراس شود.



بسته بندی به معنای جمع آوری، مرتب کردن و یا نظم بخشیدن کالاها و یا محصولات می باشد. کالاها و محصولات اغلب در انبارها نگهداری می شوند و اکثراَ بر روی هم چیده شده اند. بنابراین باید بسته بندی آن ها به گونه ای باشد که بتوانند فشار ناشی از روی هم بودن را تحمل کنند.


یک بسته بندی خوب، باعث حفاظت از آن کالا در برابر هر گونه آسیب دیدگی می شود ، باعث راحتی در هنگام جابجایی، شمارش و نگهداری می شود و همچنین باعث ایجاد فرم و اندازه مناسب می گردد.
علاوه بر این، بسته بندی ، در مشتریان رغبت و انگیزه خرید کالا را ایجاد می کند و به ارزش برند می افزاید . به این صورت که :
- باعث شناساندن بهتر آن محصول و یا کالا در بازار و در میان مردم می شود.
- طرح بسته بندی و زیبایی آن باعث برانگیخته شدن احساسات مشتری می شود و موفقیت هر کالا در فروش را به دنبال دارد.
- بسته بندی، ابزار مهمی برای تبلیغات یک برند به حساب می آید .
- بسته بندی هویت یک برند است.
- بسته بندی خوب میزان آلودگی محیط را کاهش می دهد. چرا که می توان از آن دوباره استفاده کرد که همین مورد باعث برتری محصول می شود.
- بسته بندی معمولاَ حاوی اطلاعاتی از محصول نیز می باشد.

یکی از مطمئن ترین راه هایی که می توان در این رابطه ، شروع به فعالیت نمود، تاسیس و ثبت شرکت است. ثبت شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا فعالیت در قالب شرکت دارای اعتبار و ارزش بیشتری نسبت به فعالیت به صورت انفرادی می باشد . از جمله مزیت های تاسیس و ثبت شرکت می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
1- فعالیت در قالب شرکت موجب کسب اعتبار و شهرت تجاری می شود.
2- با ثبت شرکت و کسب اعتبار قانونی می توانید از حمایت های دولتی بهره مند شوید.
3- ثبت شرکت باعث جلب اعتماد مشتریان و مخاطبین مجموعه ها خواهد شد .
4- دریافت نمایندگی برخی از شرکت های داخلی و بین المللی تنها پس از ثبت شرکت امکان پذیر است.
5- یکی از اصلی ترین شروط حضور در مناقصات و مزایده های بزرگ دولتی و خصوصی و حتی شرکت در نمایشگاه های معتبر خارجی داشتن شخصیت حقوقی و ثبت قانونی شرکت می باشد.
6- امکان استفاده از وام ها و تسهیلات بانکی برای شخصیت های حقوقی آسانتر است.
7- در صورت بروز مشکلات احتمالی حقوقی، مجموعه های ثبت شده از حمایت های قانونی برخوردار می باشند.
8- در شرکت های ثبت شده روابط بین شرکا، میزان سهم آن ها، نحوه تقسیم سود، مسئولیت ها در مقابل دیون احتمالی شرکت همگی از پیش و به طور قانونی مشخص گردیده اند . لذا شرکاء در این موارد با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.
شرکت تجاری به تناسب نیازهای متنوع دنیای تجارت، انواع گوناگونی یافته است . انواع این شرکت ها طبق قانون عبارتند از :
شرکت سهامی عام ، شرکت سهامی خاص ، شرکت بامسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی ، شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت تعاونی .
از پرکاربردترین قالب های ثبتی، شرکت های بامسئولیت محدود و سهامی خاص هستند . شرکت های بامسئولیت محدود با حداقل 2 نفر بالای 18 سال به ثبت می رسند و شرکت های سهامی خاص با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس قالب ثبت هستند.
برای اقدام به ثبت شرکت ، لازم است مدارک مورد نیاز برای راه اندازی هر نوع از شرکتی که مورد نظرتان است فراهم گردد. ذیلاَ به بیان مدارک ثبت شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های با مسئولیت محدود :
در صورتی که قصد ثبت شرکت بامسئولیت محدود را دارید ، این مدارک را تهیه کنید :
1- دو نسخه شرکتنامه تکمیل شده
2- دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
3- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
4- تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی
5- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی ربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکاء ، مدیران و هیات نظار ( در مواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند ) .
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره ، مدیر عامل
8- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
9- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های سهامی خاص :
1- دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده
2- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
3- تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی
4- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی ( حداقل 35% سرمایه ) همراه با فیش واریزی
5- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت سهامداران ، مدیران و بازرسان
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان .
8- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
9- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره تکمیل شده
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

مراحل ثبت شرکت :
مراحل ثبت شرکت به قرار ذیل است :
- ثبت نام اولیه در سامانه اداره ثبت شرکت ها و تنظیم اوراق ثبتی
- بررسی تقاضای ثبت توسط کارشناسان مربوطه
- ارسال اصل مدارک لازم و مستندات از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ( در صورت تایید نام )
- درج بارکد پستی در سامانه
مرجع ثبت شرکت ها پس از بررسی مدارک ارائه شده و در صورت بی نقص بودن مدارک، نسبت به ثبت آن در دفتر ثبت شرکت ها اقدام نموده و مراتب ثبت شرکت یا موسسه را در روزنامه رسمی کشور و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت، جهت اطلاع عموم آگهی می نماید.
در انتها، پس از ثبت شرکت، برای اینکه بتوانید فعالیت خود را به طور قانونی آغاز کنید باید پرونده دارایی خود را تشکیل بدهید و دفاتر پلمپ مالیاتی و کد اقتصادی خود را تحویل بگیرید.

چند نکته در پروسه ثبت شرکت بسته بندی

1- در ثبت شرکت، به این نکته توجه داشته باشید که ، تشکیل شرکت تک شریکه در ایران طبق قانون مجاز نیست و برای تشکیل هر شرکت تجاری همکاری دو یا چند شخص لازم و ضروری است .
2- نام انتخابی شرکت باید الف) دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد ب) واژه بیگانه نبوده و فارسی باشد . ج) سابقه ثبت نداشته باشد .
3- پیشنهاد می شود پیش از ثبت ، از اسامی مورد نظرتان استعلام بگیرید تا تکراری نباشند. اسامی تکراری رد خواهند شد و ثبت شرکت شما با تاخیر مواجه می گردد.
4- در نظر داشته باشید که ، فعالیت در موضوع بسته بندی ، نیازمند اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح می باشد. مجوزهایی مانند : جواز بسته بندی از سازمان صنعت و معدن و تجارت، جواز بسته بندی از صنایع دستی ، جواز بسته بندی تجهیزات و ملزومات پزشکی، جواز بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی، جواز بسته بندی از جهاد سازندگی، جواز بسته بندی از مجمع امور صنفی، جواز بسته بندی از اتحادیه و ...
5- شرکت باید یک آدرس معتبر داشته باشد تا ابلاغیه های مربوط به شرکت به آن ارسال شود. کدپستی حوزه مالیاتی را مشخص می کند. چنانچه در آغاز کد پستی ای را وارد نمایید که مرکز اصلی شرکت شما نباشد، برای تغییر آن تشریفات قانونی زیادی را باید طی کنید.
6- مدیران شرکت نباید سوء پیشینه داشته باشند و باید گواهی آن را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند.
7- مدیر عامل شرکت حتماَ باید شخص حقیقی باشد. شخص تنها می تواند مدیر عامل یک شرکت باشد.
8- برابر ماده 147 قانون تجارت اشخاص ذیل نمی توانند به بازرسی شرکت سهامی انتخاب گردند.
الف- مدیران و مدیر عامل
ب- اقرباء سببی و نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم
ج- کسانی که خود یا همسرانشان از مدیران و مدیر عامل به طور موظف حقوق دریافت می نمایند. به عنوان مثال منشی شرکت نمی تواند بازرس شرکت باشد زیرا از مدیران حقوق دریافت می نماید.
از انتخابتان متشکریم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت شرکت می توانید به مقالات ذیل مراجعه نمایید :
- تعرفه و هزینه های ثبت شرکت
- پرسش های متداول ثبت شرکت
- اشتباهات رایج در ثبت شرکت


ثبت شرکت بسته بندی زعفران

شنبه 25 آبان 1398 10:06 ق.ظ


در دوران قرون وسطی ادویه جات ارزش بسیار بالایی در مصارف پزشکی و آشپزی داشتند. به طوریکه هر کیلوی آن ها ، از یک کیلو طلا نیز گرانتر بود. زعفران ایران نیز از گران ترین مواد غذایی طبیعی در جهان است چرا که هر کیلو زعفران ایرانی با بیش از هزار دلار خرید و فروش می شود. رشته های قرمز رنگ تیره که با عشق خشک می شوند.


جالب است بدانید که ایران 90 درصد زعفران مصرفی جهان را تامین می کند. به گزارش تجارت نیوز، اسپانیا بزرگ ترین مشتری زعفران ایران است و پس از آن کشورهای فرانسه ، سوئد ، آلمان ، ایتالیا، سوئیس، بریتانیا ، هلند ، امارات متحده عربی ، هنگ کنگ ، چین ، کویت ، قطر ، ژاپن و بحرین از ایران زعفران وارد می کنند.
با توجه به اشکال مختلف فروش زعفران در وزن های متنوع ، تلاش شده تا این محصول در بسته بندی های متنوع ارائه شود. در طراحی بسته بندی زعفران ، هزینه های تولید و همچنین نوع مخاطبین محصول که شامل مصارف خانگی ، خرید سوغات و صادرات می باشد لحاظ می گردد .
روش های بسته بندی زعفران متفاوت است از جمله دستگاه بسته بندی زعفران به صورت دوخت دستی ، به صورت دوخت افقی ، به صورت اسکین پک ، به صورت شیرینگ پگ و یا وکیوم.
امروزه شرکت های بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند. این شرکت ها را می توان در قالب شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص به ثبت رساند. ذیلاَ به بررسی این شرکت ها می پردازیم. خوانندگان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانند به مقالات ذیل نیز مراجعه نمایند :
- راهنمای گام به گام تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود
- راهنمای گام به گام تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت بسته بندی با مسئولیت محدود
شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است. شرکا در این شرکت تاجر نیستند و مسئولیت آن ها محدود به سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند و اشخاص برای فرار از مسئولیت و عدم اجرای تعهدات خود، شرکت با مسئولیت محدود تشکیل می دهند تا اگر زیانی حاصل گردد متوجه طلبکاران گردد.
آورده شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، به سهام یا قطعات سهام تقسیم نشده و آزادانه قابل نقل و انتقال نیست. بلکه نقل و انتقال موکول به رضایت عده ای از شرکا است که لااقل سه چهارم سرمایه را داشته باشند و اکثریت عددی را نیز دارا باشند. نقل و انتقال حتماَ باید به موجب سند رسمی باشد وگرنه اعتبار نخواهد داشت. در شرکت با مسئولیت محدود ، شخصیت شرکا تا اندازه ای اهمیت دارد. این اهمیت و ارتباط تنها بین شرکا مورد بحث و بررسی است، نه در مقابل اشخاص خارج یا ثالث .

چند نکته راجع به ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

- در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت هیچ مبلغی تعیین نشده است . بنابراین، شرکت با مسئولیت محدود با هر میزان سرمایه قابل ثبت است.
- برخلاف شرکت های سهامی اولاً مدیر یا مدیران ممکن است از بین شرکاء یا خارج انتخاب شوند. ثانیاً مدت خدمت آنان ممکن است محدود یا نامحدود باشد. حداقل تعداد مدیران، یک نفر می باشد. اعضاء هیئت مدیره نباید کارمند بوده و دارای سابقه کیفری ( سوء پیشینه ) باشند.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود به قرار ذیل است :
1) شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران ( 2 برگ )
2) تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران ( 2 برگ )
3) اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران ( دو جلد )
4) دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
5) دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
6) تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا، مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد)
7) اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت اعضای هیأت مدیره، مدیر عامل
8) تأییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9) معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10) اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11) اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

ثبت شرکت بسته بندی سهامی خاص
شرکت سهامی خاص شرکت بازرگانی است و سرمایه آن قانوناً در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود ، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کم تر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست.
در شرکت های سهامی خاص، تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست و ارائه مدارک ذیل توسط موسسین شرکت که همان سرمایه گذاران شرکت می باشند، به مرجع ثبت شرکت ها کافی است.
1) اظهارنامه ثبت شرکت که به امضای همه سهام داران رسیده باشد.
2) اساسنامه ای که به امضای همه سهامداران رسیده باشد.
3) اظهارنامه ای حاکی از تعهد همه سهام شرکت و تادیه تمام قسمت غیرنقدی سهام شرکت و شرح امتیازات و موجبات سهام ممتازه که باید به امضای همه سهام داران رسیده باشد.
4) گواهی بانکی مبنی بر تادیه قسمت نقدی سهام شرکت
5) صورتجلسه ای دال بر انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان که به امضای همه سهام داران رسیده باشد.
6) مدرکی دال بر قبول سمت توسط مدیران و بازرسان که نشان می دهد آنان با علم به تکالیف این سمت، عهده دار آن شده اند.
7) نام روزنامه کثیرالانتشاری که تا اولین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت، آگهی های شرکت در آن منتشر می شود.

نحوه انتخاب نام شرکت
یکی از مهم ترین مراحل تاسیس شرکت ، انتخاب نام شرکت است. از جمله نکات مهمی که در فرآیند انتخاب نام باید به آن ها توجه نمود به قرار ذیل است :
1) نام شرکت باید دارای حداقل 3 سیلاب ( بخش ) باشد. البته می توانیم اسمی 2 سیلابی برای شرکت خود انتخاب کنیم ولی مشروط به آنکه قبلاَ در اداره ثبت شرکت ها ثبت نشده باشد.
2) کلماتی مانند بسته بندی به عنوان یکی از سیلاب های خاص نام شرکت محسوب نمی شوند. ( لازم به ذکر است، در نام شرکت بسته بندی، می توان از کلمه بسته بندی استفاده نمود که مزیتی جهت معرفی حوزه فعالیت شرکت به مشتریان می باشد. اما همان طور که اشاره شد، این عناوین، در بررسی نام یا نام های درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه ، جزئی از نام محسوب نمی شود) .
3) نام محل و مناطق گوناگون ایران در نام شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت شرکت ها قرار می گیرد که شرکت مذکور در همان منطقه و محل به ثبت برسد.
4) اعداد تنها می توانند به صورت حروف در نام شرکت استفاده شوند.
5) ترکیب دو کلمه فارسی نباید تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد.

توجه داشته باشید، مهلت اعتبار نام تایید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت و آگهی می گردند نامحدود است. در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفاً سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارد.این مدت برای شرکت های سهامی عام 6 ماه از تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد



آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو